Nå nærmer årets første virkelige cup seg med stormskritt og i den anledning har vi en del viktig informasjon som vi ber alle foreldre gå nøye gjennom med sine respektive barn:
Avreise vil være onsdag 01.06 kl 12.00 presis fra Seiersten (parkeringsplassen utenfor ungdomsskolen). Den dagen arrangeres det blomsterløp på Skansen for alle 7. klassinger, men de som skal være med til Danmark har fått anledning til å løpe kort løype sammen med 4.-5. klasseingene og stå over tautrekkingskonkurransen. Starten på deres løp vil være ca kl 10.50, dvs at alle må raske seg hjem med en gang de er ferdige. Vi tar da for gitt at de har pakket dagen før...
Vi skal som kjent reise med Vålerengabussen. Den har plass til alle spillerne + noen av de voksne, resten av de voksne kjører i følgebil rett etter. Bussen har selvfølgelig sikkerhetsbelter og DE SKAL VÆRE PÅ UNDER HELE TUREN. Vi har god tid så det vil bli lagt inn tissepauser under veis, selv om bussen har toilett for nødstilfeller.
Båten fra Göteborg til Fredrikshavn går kl 18.00. Pga nye sikkerhetsbestemmelser må alle HA MED SEG PASS, hvis ikke vil de bli nektet adgang på båten. Båtreisen tar to timer og underveis vil vi spise middag.
Etter ankomst Fredrikshavn kjører vi de 60km til Aalborg, hvor vi innkvarteres vi på 3-4-5 manns rom på NØRRESUNDBY IDRÆTSCENTER, tel +45 9817 4366. Alle rom har bad, TV og trådløst internett. Alle spillerne har fått velge minst en annen spiller de ønsker å bo sammen med. På senteret finnes også fotballbaner, 2 idrettshaller, svømmehall, badeland, sauna, minigolf, bordtennis, 4 squashbaner, 2 tennishaller, kafé samt vaske- og tørkerom. Sengetøy og håndkle blir utlevert ved ankomst, men det kan være lurt å ta med et eget badehåndkle hvis man har planlagt å benytte svømmehallen...
Vi spiser frokost og middag på senteret hver eneste dag, men lunsj må spillerne selv ordne med - enten på feltet der alle kampene spilles eller i kaféen på senteret. Vi planlegger i utgangspunktet å være på feltet der alle kampene spilles hele torsdag og fredag samt muligvis lørdag, men det avhenger selvfølgelig av vær, resultater og andre uforutsette forhold.
Hjemreise blir søndag morgen ca kl 10.00. Båten går fra Fredrikshavn til Göteborg kl 12.00, med ankomst kl 14.00. Deretter bærer det hjemover, hvor vi antar å være fremme ca kl 19.00 - klare for sengen?
For at turen skal bli den suksessen vi alle håper på den skal bli, er vi avhengige av noen enkle kjøreregler. Brudd på disse vil medføre strenge reaksjoner, avhengig av alvorlighetsgraden. Eventuelle reaksjoner vil bli bestemt av støtteapparatet.
1. Ingen spillere for lov til å forlate stedet vi er på UTEN Å HA AVTALT DET MED SIN VOKSNE LEDER PÅ FORHÅND. Alle spillerne vil få EN EGEN LEDER å forholde seg til, hvem dette er vil bli opplyst senere (før avreise).
2. Man skal alltid være minimum FIRE SPILLERE SAMMEN, slik at en kan være igjen hos den det eventuelt skjer noe med mens de to andre henter hjelp.
3. Alle spillerne skal ha MOBILNUMMERET TIL ALLE DE VOKSNE LEDERNE SOM ER MED lagret på sin egen mobiltelefon.
4. Lyset skal slukkes og det skal være stille når lederne sier det - og da ER DET OGSÅ FORBUDT Å HA EVENTUELLE MOBILTELEFONER OG ANDRE ELEKTRONISKE APPATRATER TENT. Brudd på dette vil medføre inndragning av apparatene.
5. Forhåpningsvis og sannsynligvis ikke nødvendig, men ALLE FORMER FOR RUSMIDLER ER SELVFØLGELIG TOTALT FORBUDT.
Videre er det viktig å påpeke at vi reiser som ambassadører for DFI, det vil si at vi skal oppføre oss på en slik måte at vi ønskes velkommen tilbake - på alle arenaer.
Hva spillerne skal ha med blir litt opp til den enkelte, men nedefor finnes en liste over hva som må med:
1. Drakt (trøye, shorts, strømper, ny treningsdress). Vi anbefaler å ta med flere par strømper. Dette er ingen tvang, men litt kjedelig å ta på de samme våte og svette strømpene for n’te gang. Kan kjøpes på G-sport.
2. Fotballsko (gjerne flere par). Alle kamper spilles på gressbaner.
3. Sin egen ball (pumpet opp og tydelig merket med navn og telefonnummer).
4. Lommepenger, BEGRENSET OPPAD TIL KR 1.000. Disse skal brukes til lunsj torsdag-lørdag samt forlystelser m.m. Spillerne er selv ansvarlige for at de har penger igjen til lunsj alle dagene.
5. Badebukse eller -drakt.
6. Rackerter (bordtennis, tennis, squash) + tilhørende baller.
7. En liten sekk eller veske (til fotballsko etc).
8. Drikkeflaske.
9. Nødvendige medisiner (allergi, astma, plaster osv) + eventuelt hodepinetabletter.
10. Regnjakke eller paraply (hvis det regner og vi skal se på en kamp).
11. Pass!
Under Aalborg City Cup stiller G98 med tre lag, som alle vil møte meget kvalifisert motstand fra inn- og utland. Alle spillere vil på forhånd få beskjed om hvilket av de tre lagene de skal spille på. Av praktiske årsaker vil det i prinsippet ikke bli noen flytting fra et lag til et annet under cup’en.
Om man reiser med sekk, bag eller koffert vil ikke vi bestemme, men kanskje er en koffert lettere å plassere under sengen en de andre alternativene?
Til slutt vil vi be om at foreldre kontakter en av de voksne som skal være med i god tid innen avreise hvis det er spesielle ting vi bør være klar over hva angår deres barn (sykdom osv).
Vi gleder oss!
Mvh
Runar Næss +47 930 80 131
Inge Leirvik +47 976 09 450
Leif Gromstad +47 907 24 180
Ståle Klevhøy +47 926 42 939
Gunnar Solvang +47 918 07 200
Mette Ulrichsen +47 901 18 804
Ulf Skaug +47 930 56 800
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar